Jamarski izpiti v Škofji Loki 26. september 2004
25.09.2004 so v Škofji Loki potekali jamarski izpiti, kjer sta sodelovala tudi dva naša člana JKŽ, Živa in Jaka. Oba sta uspešno opravila izpit in si tako pridobila naziv JAMAR. Po podelitvi diplom sta bila tudi krščena od že znanih mučiteljev JKŽ. Krst sta častno opravila za Živo, Mojca Vrviščar - Zazula in za Jakata, Boštjan Vrviščar. Seveda pa jih z odprtimi rokami pričakuje tudi LUCI, ki že ima ideje za novopečenca. Živa in Jaka sta se precej dobro odrezala v vrvni tehniki, saj je inštruktorjev čas plezanja znašal 6 min, kar smo pomnožili s tri (18 min ). To je bila norma. Naša sta oba prišla pod to normo. Živa 12 min, Jaka 15 min. Ta čas dokazuje, da obvladata manevre vrvne tehnike.  Na končnem sestanku instruktorjev smo normo podaljšali na 24 min. Te norme bodo v prihodnjič precej ostrejše in čas krajši. Med 28 prijavljenimi pa je nekomu tudi uspelo doseči čas okoli 38 min. Da ne govorimo o tem, da nekaterim dela težave tudi vpletena osmica, zavarovanje bičevega vozla, vpletanje bičevega vozla...  Dejan Hladnik, JKŽ

Sifoni Planinske jame 21. september .2004
Minuli vikend smo se člani JD Dimnice Koper in JK Železničar Ljubljana potapljali v sifonih Misterioznega jezera v Rakovem rokavu Planinske jame. Ker je bila zaradi dežja vidljivost za te sifone slaba (3 do 4 m), podvodni rov pa zelo velik, nismo uspeli >poštukati< vseh starih vrvic v Sifonu Raka. Zato smo se odločili, da poiščemo nadaljevanje v Sifonu Javorniškega toka (pritočni sifon s stalnim tokom - globina 55 m , dolžina 202 m). Pretok v sifonu je bil kar močan, za ta sušno obdobje - več kot 300 l/s. Kljub trem potopom v tem sifonu nismo uspeli najti nadaljevanja. Vendar smo po zadnjem potopu zaključili, da voda priteče iz rova ali špranj nekje okrog 180 metrov dolžine sifona. Voda v zadnjem delu sifona je bila  zelo kalna, kar pomeni da je ta del sifona namreč slep - brez  pretoka. To so že  nakazali tudi prejšnji raziskovalci tega sifona. Potapljali smo se: Morel Samo, Žagar Sebastjan in Mihailovski Matej. Samo Morel, JD Dminice

Tekmovanje v žimarjenju 2004 20. september .2004
Tekmovanja v ŽIMARJENJU na silos Žita na Viru pri Domžalah se je letos udeležilo dvajset tekmovalcev. Tekmovanje se lahko steje za neuradno državno prvenstvo, vsaj v ženski konkurenci in v konkurenci gasilcev. Jamarji in alpinisti so letos ze tekmovali v Mariboru in v Borovnici. Na tekmovanje v Domzale alpinistov ni bilo, kljub lepim nagradam, ki sta jih prispevala PROMONTANA IN LEK KOZMETIKA. Za peneco proslavo zmage s sampnjcem pa je poskrbela VINSKA KLET VIPAVA. Silos Zita je visok 45m, zimarjenje zahteva izjemne sportne sposobnosti od tekmovalcev. Da je tekmovanje zanimivejse poskusamo poleg jamark in jamarjev za tako zvrst plezanja motivira se gasilce in clane drugi resevalnih sluzb, ki so usposobljeni za resevanje iz visokih zgradb. Za enkrat smo pri gasilcih uspesni, alpinisti in kinologi pa se spretno izmikajo primerjavi usposobljenosti med z drugimi sluzbami. V absolutni konkurenci (moskih in zensk) je prvo mesto osvojil Ales Strazar z rekordom proge 2 min 28 sek in 77 stotink (2.28.77). Drugo mesto je pripadlo Maksu Merela, tretji je bil Peter Rogelj in cetrti Primoz Kanic. V konkurenci žensk je slavila Mojca Hribernik iz Velenja, v sredini z ženskim rekordom 4.29.97. Druga je bila novomešcanka Tanja Luzar. Tretje mesto je dosegla domžalska jamarka Maja Lesnik. Med gasilci je slavil lanski zmagovalec Milan Petrc, poklicni gasilec Centra pozarne varnosti Domzale. Drugi je bil Andrej Bizjak iz Prostovoljnega gasilskega društva Loka pri Mengsu in tretji njegov drustveni kolega Marko Udovc. Otroci do 15 let so tekmovali na 10m: Primož Urbas (1), Gregor Strazar (2), Bostjan Novak (3), , Bor Vidic (4) in Ambroz Stih (5). Ambroz je prejel posebno nagrado najmlajšega udeleženca tekmovanja za leto 2004. Vsi so mladi domzalski jamarji.
Irena Stražar, JD Domžale

SMS sporočilo odprave v Črni gori 12. avgust .2004
Član odprave Miha Staut je poslal naslednje SMS sporočilo: "Danes ob 6h smo po 17. urah prišli iz jame. Imeli smo vlogo merilcev. Izmerili smo najnižjih 150 metrov, ki so bili še opremljeni. Vse OK." Peter Gedei, JKŽ

Odprava v Črno goro 6. avgust .2004
Člani jamarskega kluba Železničar so se danes odpravili v Črno goro, kjer bodo sodelovali pri merjenju in raziskovanju 890 metrov globoke Jame na Vjetrenim brdima. Vrnili se bodo čez kakšen teden dni. Peter Gedei, JKŽ

Nadaljevanje v Ferranovi buži 1. avgust .2004
V končnih delih Ferranove buže je bil v soboto odkrito novo nadaljevanje. Za krajšo ožino se je odprlo novo brezno globine okoli 40 metrov. Brezno in sam dostop je zelo krušljivo, zato sta udeleženca akcije  Milan Ferran in Ljubo Golob imela kar nekaj težav pri opremljanju nadaljevanja. Jama je tako dolga okoli 680 in globoka okoli 180 metrov. Peter Gedei, JKŽ

Podaljšano Malo okence 31. julij 2004
Pred slabimi 14 dnevi sva z Igorjem izmerila nadaljevanje, ki sva ga našla konec lanskega leta in namerila 312 m. Danes sva se spravila iskat kaj naprej in na 315 m (ali 320 ?) podlage povlekla najprej 35 m vrvice, nato pa še vsaj 15 m (neoznačenega). In to vse v isti smeri kot do sedaj - proti Močilniku. Ko to seštejemo dobimo 365 do 370 m sifona. Ta novi del se nadaljuje od globine 28 m, kjer se odpre ogromna dvorana do 16 m globine na koncu. Po tleh je mulj, stene (no, pravzapram veva samo za desno) so ciste. Ko sem načrt položil na TTN, sem ugotovil, da sva končala 90 m pred Močilnikom. Uroš Ilič, JKŽ

Voronya spet najglobja jama na svetu 28. julij 2004
Skoraj dan stara novička iz širnega sveta pravi, da je nova najgloblja jama na svetu sedaj še naprej Voronya z globino preko -1800 m. Točna dosežena globina še ni znana. Več informacij v ruščini na
Gregor Pintar, DZRJL

Za gajbo borovnic 17. julij 2004
Borovnica - Tekmovanje v žimarjenju (vzpenjanju po vrvi s prižemami) je bilo v soboto 17. julija, v okviru naše tradicionalne prireditve Dan borovnic. Prijavljena je bila ena ženska in 16 moških, od tega eden star komaj devet let. Vzpenjalo se je na košaro avtodvigala, ki ga je za promocijske namene posodilo podjetje Dvig/i> d.o.o. Višina vzpona je bila približno 40 metrov. Najprej so bile kvalifikacije na čas, prvih osem se je uvrstilo v četrtfinale, kjer sta hkrati žimarila dva, počasnejši je izpadel. Sledilo je še polfinale in finale. Pri ženskah je zmagala edina predstavnica Ana Makovec (JK Borovnica), pri moških pa je prvo mesto zasedel Bojan Stanek (JK Srečko Logar, Idrija), drugo Aleš Stražar (DZRJ Domžale) in tretje Aleš Štrukelj (JD Rakek). Tekmovalci so za nagrado dobili ameriške borovnice, prvi trije, edino dekle in najmlajši pa tudi praktične nagrade, ki jih je prispevala trgovina Annapurna. Bogomir Celarc, JKB

Jama nad Čedco 18. julij 2004
Včeraj sva se z Jernejem odpravila na raziskovanje jame nad Čedco. Ker je dostop težak sva nesla le opremo za preboj ožine kmalu po vhodu. Temperatura na vhodu (na višini 1.500m) je bila kakih 15 st.C. Iz jame je močno in hladno pihalo, da je bilo širjenje vhoda (odmetavanje grušča in zemlje) prav neprijetno. Omenjeno ožino sva se lotila z Ryobijem, čeprav bi bilo možno ročno poglobit do prehodnih dimenzij. Delo pred ožino je bilo skrajno neprijetno, ker je pihalo ledeno in močno. Hitrost prepiha v tej ožini je kake 50km/h. Na drugi strani ožine je rov prijetnih dimenzij, 1 m širine in 2-3 m višine in relativno vodoraven. Prišla sva do manjše dvorane, kjer se prepih ni več čutil. Večje nadaljevanje je bilo skozi kamin. Prvi del 6 m sem prosto preplezal, drugi del 10 m pa si nisem upal, čeprav so bili lepi oprimki. Jama je namreč zelo podrta v delu rova pred dvorano. Pod dvorano sva opazila še dva manjša prehoda v dele, kjer se je slišalo teči vodo in od koder je prihajal manjši prepih. Za prehod v ta del bi bila dovolj le macola. Ko sva z Jernejem bila v jami lani oktobra je vleklo v jamo in je bila zmrznjena do ožine. Predvidevam, da jama zmrzuje najmanj do dvorane glede na izgled sten. Poligona je 200m. Milan Ferran, JKŽ

Nove raziskave v Breznu v Stršinkni dolini 18. julij 2004
Dne 18.7.2004 sva se Gombač Marko in Berčič Gorazd spustila v Stršinkno jamo blizu Orleka. Cilj raziskovanja je bilo odkrivanje novih delov vodnega toka v 340 m globoki jami. Za raziskovanje vodnega toka sva potrebovala napihljiv čoln. Raziskovanje se je začelo na sipini, kjer smo na zadnji akciji odnehali, zaradi visoke vode. Vodna gladina reke in jezera se je spustila za cela 2 m v primerjavi z zadnjo akcijo. Več informacij na
http://www.brlog.net/jds/bsd_180704.htm. Gombač Marko, JD Sežana

Podzemna Ljubljanica je najdena! 18. julij 2004
Podzemna Ljubljanica je najdena! En del jo teče mimo Laške kukave v globini 108 m. Potem, ko sva z Bojanom prejšnjo soboto prekopala ožino poimenovano Volovska reber (prispodoba je večplastna) smo se na sobotni akciji (Bojan Boris in spodaj podpisani) spustili po 45 m globokem breznu v ogromno dvorano pod robom katere teče podzemna Ljubljanica. Vode je za močnejsi potok, v njej pa je polno človeških ribic. Rovi imajo dimenzije Kačne jame (širina 20-30 m visina do 30 m). Do sedaj smo jih izmerili 600m. Miran Nagode, JD Logatec

Brezno pri gamsovi glavici 16. julij 2004
V tokratni akciji smo sodelovali Luka, Miha S., Uroš in Boštjan. V jamo sta prva dva krenila ob 11.10, midva z Urošem pa z 15 minutnim zamikom. Uroš se je v Akustični dvorani odločil, da raje počaka tam in se ne podaja naprej v meandre. Pot za dvojico sem nadaljeval sam in dobili smo se na dnu Brezupne dvorane, kjer nas niso čakale dve ali tri prasice, ampak celih pet polnih transportk. Nekako smo jih strogali skozi prvi meander, razopremili ta del jame in napolnili do konca še eno transportko. Za nadaljnje vrvi nam je zmanjkala transportka, tako da smo eno transportko in nekaj vrvi pustili
na začetku drugega meandra - v Čakalnici, štiri pa spravili do Akustične dvorane, kjer je tudi Uroš z veseljem prevzel svojo prasičko in naprej do Biafre. Akcija se je zaključila s prihodom zadnjega iz jame ob 0.40 uri. Boštjan Vrviščar, JKŽ

Nov program za obdelavo izmerjenih točk jamskega poligona 23. februar 2003
V začetku februarja je bil predstavljen nov program za obdelavo izmerjenih točk jamskega poligona Speleoliti v.2.0. Program je izdelal jamar Matej Dular (DRZJ Ljubljana), ki ga prek spleta ponuja brezplačno. Program odlikuje vrsto dobro izvedenih rešitev, ponuja pa poleg drugega tudi izris iztegnjenega profila in izvoz v datoteko PDF. Program lahko dobite na spletni strani
www.speleo.net. Peter Gedei, JKŽ

Najdena jama »dobila« nov vhod 3. februar 2003
Po pričakovanjih in opaženih sledovih v jami smo se prebili iz Jame KRASTAČA, kat. št. 213 v NAJDENO jamo, kat. št. 259. Torej odslej ima Najdena jama dva vhoda. Zgodilo se je 30. januarja 2004.  Če se podatki ujemajo smo prispeli v Najdeno jamo v Desnem rovu (Šumeča dvorana) oz. neposredni bližini (naravni most).
To odkritje je pomembno iz več razlogov: vodostaj v jami se bo lahko spremljal na severnem koncu jame, kar doslej ob veliki vodi ni bilo mogoče, raziskave bodo potekale tudi s tega konca jame, saj bo dostop bistveno olajšan tudi potapljačem, seveda ko bodo ožine dovolj široke. Prav tako bo dostop tudi za "suhe" jamarje bolj priročen za severni del jame.
Zaenkrat dela v Jami Krastači še niso zaključena, saj je potrebno še pregledati določene odseke in počistiti kamenje in skale, ki so labilne, saj se nam je zgodilo, da se nam je nad sidriščem odlepila velika skala in zgrmela v brezno pod nami. K sreči smo bili že vsi na zgornji strani. Zato naprošam vse, ki imajo namen iti skozi novi vhod v Najdeno jamo počakajo do spomladi, ko bo zadeva varna.
Jamarji ki so kopali v Jami Krastači in omogočili novo odkritje v letu 2002 - 2003 in 2004: Peter Japelj - Pero, Jože Pristavec - Joc, Jernej Petrovčič, Milan Ferran, Andrej Erznožnik - Erzo in Matej Malneršič. Jože Pristavec - Joc, JKB-JKŽ

Do reke Reke verjetno še v tretji jami! 3. februar 2003
V zadnjih nekaj mesecih je Jamarskemu društvu Sežana uspelo doseči nivo reke Reke v dveh jamah. Breznu v Stršinkni dolini in Jami v Kanjeducah pa se bo verjetno pridružila še Jama v Godnjah, kjer so Emil Frankič, Denis Vodopivec, Kristjan Jazbec (vsi JD Sežana) in Damjan Orel (JD Kraški leopardi), odkrili dvorano, v kateri so na steni sledovi dviganja vode in kjer močno piha. Peter Gedei, JKŽ

Fotografski utrinki iz novoodkritih delov Logarčka 14. september 2003
Na strani
Jamarskega kluba Borovnica si lahko ogledate nekaj fotografij iz novoodkritih delov Logarčka. Joc, JKB-JKŽ

JK Rakek organizira sedmo odpravo v tujino 13. september 2003
Jamarsko društvo Rakek organizira svojo sedmo odpravo v tuje jame. Odprava bo potekala od 15.9.2003 do 1.10.2003. Celoten potek odprave boste lahko spremljali na
http://www.odprava.org. S člani odprave pa bo možno dopisovanje preko naslovov info@odprava.com in rakek@odprava.com. Člane odprave bomo pričakali na Rakeku v četrtek,  2.10.2003 ob 10:00. Bogdan Urbar, JD Rakek

Potapljanje v Križni jami 8. september 2003
V nedeljo smo člani JD Dimnice Koper nadaljevali z raziskave v Kitlovih breznih Križne jame. Namen potopa je bil nadaljevati raziskave v zvezi s povezavo Križne in Nove križne jame. Potok ki teče skozi jamo tu sifonsko odteka v Novo Križno jamo. Pogoji za potapljanje so ugodni le v poletnem najbolj sušnem obdobju, ko je vidljivost dovolj dobra za nadaljevanje raziskav. V do sedaj le delno raziskanem potopljenem breznu velikih dimenzij (premera 10 x 20 m) sem prišel do globine 50 m, kjer se nahaja daljša polica ali pa dno brezna (še ni jasno), ki ga pokrivajo podorni bloki. Jama se tu nadaljuje poševno navzdol, vendar nadaljevanje zelo otežuje velika količina finega mulja, ki na debelo prekriva podorne bloke. Mulj se v trenutku  dvigne in onemogoča normalno nadaljevanje ob dnu. Zato sem se dvignil ob steno brezna na globino 43 m, kjer sem pritrdil vrvico. Potrebno bo nadaljevati dokaj horizontalno ob steni, kjer se voda ne kali. Vidljivost v sifonu je bila kakih 5 m. Raziskave bomo nadaljevali še letos in sicer do večjih deževij. Za dovoljenje in pomoč pri transportu opreme se zahvaljujemo Lojzu Trohi in članom njihovega društva. Potapljala sva se: Morel Samo in Žagar Sebastjan. Samo Morel

Potop v severnih delih Logarčka 31. avgust 2003
Z Igorjem Vrhovcem sva si zadala cilj izmeriti suh rov za pritočnim sifonom v 4. jezeru (severni rokav), nato pa se eden potopi v sifon na koncu. Izvedba je bila odvisna od števila nosačev opreme, vendar se je kljub slabim obetom v petek končalo dobro. Šla sva skozi 1. sifon, nesla opremo za enega naprej, nato pa se je Igor potopil v končni sifon, vendar nadaljevanja ni našel. Prišel je nekaj metrov dlje in 2 m globlje od zadnje akcije, našel isti zaprt krak v smeri 0 st., vmes se je nekje začel dvigati, vendar se je na globini 1,5 m zaprlo. 2. sifon je še za pregledat, ker se jama tako prav gotovo ne konča. Opremo sva odnesla nazaj in del med sifonoma izmerila. Namerila sva 273 m poligona in našla 2 stranska rova po 18,5 ter 21 m. Poleg tega je še en precej visok kamin, iz katerega kaplja voda. Prvi sifon je dolg 45 m, 2. (za zdaj) 60 m, odtočni v 4. jezeru pa (za zdaj) 50 m. Tako smo jamo na severnem delu podaljšali za 467 m. Ostali so se med najino "odsotnostjo" odpravili v ne tako oddaljen Bukovčev rov s ciljem obplavati jezero. To sta naredila Peter in Rok v neoprenu. Jezero nima suhega nadaljevanja, sta pa slutila veliko globino (sifon). Sodelujoči: Igor Vrhovec, Uros Ilič, Peter Gedei, Marko Krašovec (JKŽ), Jože Košir (SD Tornado), Rok Škulj (JK Borovnica), Jure Furlan (neuvrščen, drugače iz Borovnice), Pavlin Marko in Hribar Darko (JK Novo mesto). Uroš Ilič, JK Železničar

Spet novi metri v Logarčku 31. avgust 2003
Včerajšni dan je spet odnesel v Logarček dve močni ekipi. Prva "suha" je odšla v Južni rokav v nove dele jame, druga "mokra" ekipa pa na konec Severnega rokava. Nad četrto dvorano novodkritih delov sem kopal dihalnik, ki smo ga našli v sredo z upanjem, da se ekipa potem vrne na površje kar iz četrte dvorane. Vendar je napredovanje ustavila ožina. Ekipa, ki je bila v jami pa je uspela priti skozi podor na koncu freatičnega rova in fantje so prišli v še eno ogromno dvorano. Ta dvorana se cepi in en krak gre v smeri 240 stopinj in drugi krak ki gre v smeri 340 stopinj. V dvorani je tudi ogromno kapnikov, katerih v prejšnjih dvoranah ni bilo opaženo prav veliko. Oba kraka se spet končata s podorom in majhnim brezencem. Tudi tu ne manjka blata. Za nadaljevanje pa so možnosti neznatne. So pa fantje naleteli na eno zelo svinjsko zadevo. V dvorano namreč tečejo odpadni produkti stanovalcev z ene od hiš na Lazah - torej greznico so speljali direktno v jamo - glede na velikost dvorane jim greznice očitno ne bo potrebno sprazniti niti enkrat. Jama je sedaj podaljšana še za več kot 50 m, poligona pa je verjetno še dvakrat toliko. Tako je Logarček skoraj gotovo presegel dolžino 4 km in dosegel globino 120 m. "Suha" (blatna) ekipa se je v jami mudila 12 ur v sestavi: Janez Kržič-JD Logatec, Japelj Peter-JK Borovnica/JK Železničar, Ljubo Golob, Jernej Petrovčič-JK Železničar, ter "zunanji kopač" Joc-JK Borovnica/JK Železničar. Joc, JKB-JKŽ

Južni rokav v Logarčku 18. avgust 2003
Včeraj smo potegnili poligon po novih delih na koncu Južnega lijaka. Če meter ne laže smo ravne poti naredili 354,6 m. Horizontalni poligon je sicer krajši, saj je treba upoštevati še naklone. Novi deli so zelo lepi za oko, vendar zelo težki za premagovanje peš - blato, blato, blato in spet blatooooo. In grozen prepih v pasažah. Po blatu gazili: Jernej Petrovčič, Gorazd Petkovšek in Joc. Joc, JKB-JKŽ